Cykler på vejen

Eftersom jeg skrev om auto dele i sidste indlæg, tænkte jeg at blive lidt i samme ånd. I hvert fald en smule. Det handler nemlig om hvad der foregår på vejene, så derved er vi stadig tæt på.

Men det er faktisk ikke så meget bilerne, jeg gerne vil snakke om. Det er cyklerne. Nu hvor det er vinter, og mørkt, har jeg ikke regnet med at skulle dele vejene ligeså meget med cyklisterne. Ikke bare dem, der cykler til og fra arbejde. Jeg snakker om motions-cyklister, for de kan godt gøre mig en anelse irriteret. Here is why.

Når der er en cykelsti på siden af vejen, og de kører på den anden side, ude på kørebanen. Så jeg skal køre bag dem, uden at turde overhale, fordi vejen drejer og svinger og det er mørkt. Hvis de kører i gruppe med 3 og 4 ved siden af hinanden, bliver det bare endnu værre. ISÆR når jeg kan se cykelstien lige der! Er det overhovedet lovligt? Hvis der er en kørebane specielt beregnet til dem, hvorfor må de så selv vælge, hvor de vil køre. Kunne bilerne så ikke køre oppe på cykelstien, hvis vi havde lyst? Og hvad med knallerter, de kan da også bare kører ude på vejen hvis det er nemmere.

Kender du nogen der gør det, eller gør du det selv? Vil du så ikke være sød at forklare mig, hvorfor jeg ikke behøver være irriteret over det hver gang det sker?

Suk. I det mindste havde de lygter på.

cykler på landevejen

Skriv en kommentar